Niepubliczne Przedszkole „Balonik” Bydgoszcz ul. Białogardzka 13
www.balonik.bydgoszcz.pl

Aktualności

POSIADAMY OSTATNIE WOLNE MIEJSCA NA ROK SZKOLNY 2020/21 


30.10 - Święto dyni - zachęcamy w tym dniu do tworzenia swoich własnych strojów z akcentem koloru pomarańczowego

12.10 - Dzień drzewa - tworzymy prace plastyczne z wykorzystaniem materiału przyrodniczego

06.10 - Wizyta strażnika miejskiego z pieskiem w celu poznania zasad bezpieczeństwa przy spotkaniu z psem

22.09 - witamy Panią Jesień !

18.09 - obchodzić będziemy w tym dniu Dzień Przedszkolaka

15.09 - Międzynarodowy Dzień kropki

27.08 (godz.17:00): serdecznie zapraszamy Rodziców dzieci, które od września 2020 roku będą uczęszczać do Naszego przedszkola na zebranie organizacyjne. Prosimy o obecność oraz zabranie ze sobą maseczek i swojego długopisu. 

24-31.08 - codziennie odbywać się będą zajęcia otwarte dla dzieci chcących rozpocząć swoją przygodę z Balonikiem. Osoby dorosłe, które będą chciały uczestniczyć wspólnie z Nami na sali prosimy o zabranie ze sobą maseczki oraz rękawiczek. Każda taka osoba będzie musiała również podpisać oświadczenie zgodnie z Naszymi procedurami obowiązującymi podczas pobytu w placówce w czasie pandemii COVID-19.

20.07-31.07 - w tym okresie mamy przerwę wakacyjną i przedszkole jest zamknięte

Balonikowe aktywności: 22.05 (piątek):
- co nie pasuje? wskażcie który rysunek w danym prostokącie nie pasuje i dlaczego? - galeria - Balonikowe aktywności 2.
- warsztay sensoryczne "Mannolina" do jej wykonania potrzebne będzie: kaszka manna, ciepła woda, barwnik spożywczy i brokat dla urozmaicenia. Do miseczki wsypujemy dowolną ilość kaszy manny, ciepłą wodę mieszamy z barwnikiem spożywczym, brokatem lub olejkiem zapachowym (według uznania). Stopniowo łączymy kaszkę z wodą (nie potrzebujemy tu wyliczonych porcji, dodajemy wody na oko do uzyskania gładkiej konsystencji) i gotowe. Mannolina jest prosta i bardzo efektowna masą, idelanie nadaje się do zabaw z
dziećmi. 
- praca plastyczna "Dmuchawce", można je wykonać za pomocą naciętych rolek po papierze toaletowym bądź namalować je farbkami własnym paluszkiem, decyzja nalezy do was. Przykłady w galerii - Balonikowe aktywności 2. 


Balonikowe aktywnosci: 21.05 (czwartek): 
- zabawa na spostrzegawczość "A kuku", to jedna z najstarszych zabaw, która za każdym razem sprawia ogromną frajdę. Skarb, którym może być guzik lub ulubiony klocek schowany pod jednym z 3 kubków, próbuje umknąć czujnym oczom dziecka. Zabawa polega na tym, aby nie stracić go z pola widzenia.
- własna ekspresja taneczna dziecka do utworu Kóla Juliana - 
https://www.youtube.com/watch?v=0O2ubAf40fo
- masażyk relaksacyjny "Słoń na wycieczce", Rodzic wykonuje masażyk na plecach dziecka, mówiąc rymowankę: szedł sobie słoń na wycieczkę ( z wyczuciem naciskamy plecy dziecka wewnętrzną stroną dłoni) z tyłu na plecach miał teczkę ( rysujemy palcem prostokąt), nos długi - trąbę słoniową (rysujemy trąbę) i kiwał na boki głową ( ujmujemy ciało dziecka i lekko kołyszemy na boki). Wolno szedł słonik, szurając nogami jak wielkie kloce (naciskamy plecy dziecka wewnętrzną stroną dłoni). Tak ociężale jak ... słonie  (naciskając dłońmi na przemian, wolno przesuwamy je wzdłuż kręgosłupa do góry) szedł sobie wolniutko po drodze.

Balonikowe aktywności: 20.05 (środa):
- zabawy z wodą, które ćwiczą sprawność dłoni dzieci. Potrzebne wam będą: pojemnik z wodą, małe przedmioty o różnych kształtach np. kamyczki, zakrętki do butelek, owoce, plastikowe obręcze, chochła do cedzenia, sitko, patyczki. Do pojemnika z wodą wrzućcie przedmioty różnych rozmiarów i kształtów. Zadaniem dziecka jest wyłowienie z wody poszczegółnych elementów, za pomocą chochelki lub patyczków. Przykady znajdują sie w galerii - Balonikowe aktywności 2.
- warsztaty kulinarne "Koktajle warzywne", są one w diecie dziecka bardzo trudne w zaakceptowaniu dlatego zamiast zaczynać o czystych smoothie warzywnych, warto na wstępnie wzbogacić ich smak o naturalną słodycz owoców. Szczególnie polecamy koktajl z 2 pomarańczy, pół banana, pół szklanki szpinaku/rukoli i pół szklanki wody. Pomarańcze obieramy, dzielimy, banana kroimy na kwawałki, dodajemy pozostałe składniki i miksujemy. Smacznego!
- zabawa w przeciwieństwa, w galerii - Balonikowe aktywności 2 znajdują się karty z przeciwieństwami. Wcześniej wydrukujcie te karty bądź spróbujcie narysować sami dane przeciwieństwa na kartkach. Zabawa polega na tym, że mieszamy wszystkie karty i staramy się dopasować je do siebie. 


Balonikowe aktywności: 19.05 (wtorek):
- zabawa w fryzjera, na gumową piłkę należy naciągnąć starą koszulę i związać ją z jednej strony gumką recepturką. Markerem namalować buzię. Pociętą w paski bibułę lub krepę przykleić za pomocą kleju na gorąco! Bardzo szybki pomysł. Jak to zrobić - zdjęcia w galerii - Balonikowe aktywności 2.
- praca plastyczna "Indiański pióropusz", do jego wykonania potrzebujemy: kolorowe piórka, taśma klejąca, zszywacz, koraliki. Na środku paska kartonowego naklejamy wzór z papierowych figur geometrycznych. Od wewnętrznej strony przyklejamy kolorowe piórka taśmą klejącą. Z paska tworzymy opaskę łącząc zszywaczem biurowym lub taśmą dwustronną. Na końcach sznurków przywiązujemy piórka i nawlekamy koraliki, drugi koniec przyklejamy do opaski taśmą klejącą od wewnątrz. Dokładna instrukcja jak go wykonać znajduje się w linku -
 
https://pracaplastyczna.pl/index.php/przebrania-dla-dzieci/1258-pioropusz-indianski
- zachęcamy do zabaw i ćwiczeń ze świeżakami - https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

Balonikowe aktywności: 18.05 (poniedziałek):
- ćwiczenie buzi i języka "Logopedyczny rekin", ćwicz razem z naszym śmiesznym rekinem - galeria: Balonikowe aktywności 2
- warsztaty eksperymentalne "Kosmos w słoiku", potrzebujemy watę, słoik, farby lub barwniki. Dla lepszego efektu dodajcie brokat lub cekiny. A teraz watę podzielcie na kawałki i każdy kawałek zalejcie farbą rozcieńczoną w wodzie. Dosypcie brokat, zakręćcie słoik, a na koniec nim potrząśnijcie. Myślę, że wspaniale jest mieć nawet maleńki fragment wielkiej tajemnicy nieskończoności. Jak to wykonać galeria- Balonikowe aktywności 2.
- zabawa "Butelka pełna czasowników", do pustej butelki wrzucamy karteczki z różnymi czasownikami np. biegać, skakać itp. Poprosić dziecko o losowanie po jednym, osoba dorosła czyta na głos i wspólnie wykonujecie daną czynność. 


Balonikowe aktywności:
 15.05 (piątek):
 - ćwiczenie na spotrzegawczość, ciekawe czy uda wam się odnaleźć lizaka? spróbujcie go znaleźć wśród lodów. Nie jest to proste możecie poprosić o pomoc osobę dorosłą.
- zabawa "Baloniki", ta zabawa pomoże w nauce relaksacji, potrzebne będzie kilka kolorowych baloników. Należy nadmuchać jeden z nich tak mocno, aż wybuchnie. Następnie wypełniamy powietrzem kolejny i bardzo powoli spuszczamy z niego powietrze poprzez manipulowanie otworem. W kolejnym etapie prosimy dzieci aby zamykając oczy, udawały, że są kolorowymi balonikami. Niech napełnią się powietrzem oddychając bardzo głęboko. Następnie prosimy aby bardzo powolutku wypuszczały powietrze jak drugi balonik. Ostatnim i jednym z ważniejszych etapów tej zabawy jest opowiadanie o sytuacjach, w których dziecko czuło się jak baloniki, czyli o momentach w których czuło złość, zdenerwowanie oraz chwilach relaksu i odprężenia. 
- praca plastyczna "Maki na łące", dzisiaj dla was są do wykonania piękne maki, potrzebne wam do tej pracy będą farby oraz wasze rączki. Maczajcie paluszki w farbce i malujcie. Przykłady prac w galerii - Balonikowe aktywności 2.
- zachącemy do skorzystania z zabaw ruchowych dla dzieci z Pipi
 https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

Balonikowe aktywności: 14.05 (czwartek):
- zabawa kształty - kolory, w tej zabawie udział mogą wziąść Rodzice i dzieci. Jedno z dzieci zaczyna i mówi jakiś kolor i kształt np. coś zielone i okrągłe, a pozostali uczestnicy muszą jak najszybciej dotknąć czegoś zielonego i okrągłego. Osoba, któa ostatnia dotknie odpowiedni przedmiot znajdujący się w domu/pomieszczeniu staje się nowym prowadzącym i jako kolejna podaje opis.
- warsztaty kulinarne "desery jogurtowe" - idea tego typu deserów jest rewelacyjnie prosta. Wystarczy jogurt naturalny lub grecki i kilka innych składników, aby stworzyć naprawdę obłędny smak deseru. Mając pod ręką podstawowe składniki możecie wspólnie wyczarować nawet tiramisu. Wadą jogurtów deserowych jest jednak konieczność oczekiwania - zwłaszcza gdy wykorzystujesz galaretki. Potrzebne będą: owoce (do wyboru), galaretka, ciasteczka (opcjonalnie musli), kubeczki na desery, opcjonalnie: nutella, czekolada, kakao, posypki do dekoracji. Sposób wykonania: na dnie kubka/szklanki umieść pokruszone ciastka, herbatniki lub płatki śniadaniowe, przykryj je wartwą jogurtu. Schłódź w lodówce. Przykryj owocami, startą czekoladą/posypką lub zalej tężejącą galaretką. Poczekaj aż galaretka zastygnie. 
- zachęcamy do obejrzenia filmiku edukacyjnego "Wędrówki skrzata borówki - łąka" - 
https://www.youtube.com/watch?time_continue=496&v=LKLf5EN1Ff4&feature=emb_logo

Balonikowe aktywności: 13.05 (środa):
- masażyk relaksacyjny "Malowanka na plecach", Rodzic maluje na plecach dziecka różne przedmioty, rośliny, zwierzęta i dziecko zgaduje co to jest. Zaczynamy od prostych form, takich jak kwiat, piłka, dom przechodząc później do tych trudniejszych. 
- zabawy z nakrętkami, za pomocą tych prostych plastikowych rzeczy można razem z dzieckiem utrwalać kolory bądź kolejność ich ułożenia. W Balonikowych aktywnościach 2 znajduje się przykład zabawy z kolorami. Rodzic rysuje 3 kółka (mogą być różne kolory) a zadaniem dziecka jest odnaleźć nakrętki w wybranych kolorach i położyć je w tej samej kolejności co narysowane przez Rodzica (pamiętajcie układamy zawsze od lewej strony). 
- praca plastyczna pt."Biedroneczki są w kropeczki", proponujemy wam wykonanie biedronki - szczególnie polecamy pomysł na nią z kolorowego papieru - jak ją wykonać znajdziecie w Balonikowych aktywnościach 2 lub wiosenne prace plastyczne z biedroneczkami - krok po kroku instrukcja jej wykonania znajdziecie po linkiem -
 
https://dzieciakiwdomu.pl/2016/05/biedronki-wiosenna-praca-plastyczna.html

Balonikowe aktywności:
 12.05 (wtorek):
- chińska łamigłówka (układanka) - Tangram, składa się z 7 elementów w postaci figur geometrycznych powstałych przez rozcięcie kwadratu (tany). Są nimi: 2 jednakowe trojkąty prostokątne, 1 średni trójkąt prostokątny, 2 jednakowe małe trójkąty prostokątne, 1 mały kwadrat, 1 mały równoległobok. Gra polega na ułożeniu wszystkich części tak, aby poszczególne elementy leżały obok siebie ale nie mogą na siebie nachodzić. Za pomocą tangramu można ułożyć tysiące obrazków sylwetek ludzi, zwierząt, przedmiotów. W Balonikowych aktywnościach 2 znajduje się wzór tangramu do wycięcia i przykłady prac do wykonania. Można również pokolorować swoje tangramy na różne kolory.
- warsztaty kulinarne "Lemoniada", wspólne wykonanie lemoniady z dziećmi to doskonały sposób na zaciekawienie maluchów i zastąpienie zdrowym piciem popularnych słodkich, gazowanych napojów. Potrzebne będą: litr wody, 2 cytryny, kilka łyżek miodu. Sposób wykonania: sparzoną cytrynę pokrój w plasterki, z drugiej wyciśnij sok. Wszystko wymieszaj z wodą i miodem. Schłodź w lodówce. Opcjonalnie do lemoniady możesz dodać dekoracyjnie kilka innych owoców.
- zachęcamy do odwiedzenia strony z ciekawymi zabawami z plasteliny dla dzieci
https://mojedziecikreatywnie.pl/2015/08/jak-ulepic-zwierzatka-z-plasteliny-krok-po-korku/?fbclid=IwAR2C-Xbz-O

Balonikowe aktywności: 11.05 (poniedziałek):
- ćwiczenia z samego rana, kochani na początek dnia trochę gimnastyki - skaczemy, biegniemy - 
https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3LmCls-Men_x3Hmb4pDm7EDLQ9R0Fycl
- warsztaty eksperymentalne "Księżycowy piasek" do jego wykonania będzie potrzebne 8 szklanek mąki i 2 szklanki oleju, można również dla zabarwienia dodać startą na tarce zieloną lub niebieską kredę. Wystarczy wymieszać wszystkie składniki i piasek gotowy. Możecie z niego budować zamki, robić babki lub inne zabawy sensoryczne. Ciekawą propozycją jest również ukrycie w piasku różnych muszelek a później zadaniem dziecka jest ich odnalezienie. Dzieci uwielbiają takie zabawy.
- zabawy edukacyjne z łyżkami, do zabawy potrzebujecie kilka plastikowych łyżek oraz pisak suchościeralny (lub zwykły ale wówczas napis pozostaje na stałe). Proponujemy wam zabawę w naukę liczenia czyli dopasowywanie liczby kropek do odpowiadających im wyników. Lub dla starszych dzieci zabawy matematyczne - dodawanie, odejmowanie oraz szukanie brakującej cyfry. Jak przygotować się do tej zabawy zobaczycie w galerii - Balonikowe aktywności 2.
- wybierzcie się na spacer, może uda wam się w pobliżu swojego domku odnaleźć gdzieś łąkę. Macie na niej do wykonania następujące zabawy badawcze: jakiego koloru jest najwięcej na łące w maju? znajdźcie 3 różne kwiatki (można się im przyjrzeć dokładnie jeśli macie lupę), odnajdźcie koniczynkę lub stokrotkę. Na łące można również znaleźć zioła takie jak szałwia czy mięta - może uda wam się je zobaczyć. Łąka to także domek wielu owadów i zwierzątek, takich jak motyle, ślimaki, biedronki czy mrówki - ciekawe czy spotkacie któreś z wymienionych. A na koniec spaceru połóżcie się na kocyk na łące, zamknijcie oczy i wsłuchajcie się w odgłosy przyrody. 


Balonikowe aktywności: 08.05 (piątek):
- zajęcia kulinarne "Pyszne naleśniki", robimy naleśniki na obiad dla całej rodzinki, oczywiście z pomocą osoby dorosłej. Przepis na ciasto naleśnikowe: 3 jaja, 1 szklanka wody, 1 szklanka mleka, 1,5 szklanki mąki, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 1 cukier waniliowy, 1 łyżka kakao, szczypta soli. A po pysznym obiedzie czas na degustacje i wspólne sprzątanie w kuchni.
- praca plastyczna "Zielona żabka", wykonajcie ją techniką origami płaskiego kołowego. Co to jest wogóle origami? Jest to stara sztuka składania papieru, która powstała dawno temu. Mamy origami płaskie z kwadratu, origami przestrzenne z koła itp. My dzisiaj zajmiemy się origami płaskim kołowym. Ile kółek jest wam potrzebnych może zobaczyć w galerii - Balonikowe aktywności 2 oraz wzór naszej zielonej żabki.
- teatrzyk cieni, odpowiednie ustawienie źródła światła i podświetlenie dłoni to od dawien dawna znana zabawa, warto ją sobie przypomnieć! Oczywiście w pokoju musi być ciemno więc warto sobie zrobić teatrzyk na wieczór bądź w nocy. Tu zdecydowanie wygodniejsza od latarki będzie stabilnie stojąca lampka np. biurowa. Możecie wyczarować ze swoich dłoni ptaki, głowę psa, kaczkę, zająca i co tylko podpowie wam wyobraźnia. Ruszajcie nimi i podkładajcie pod nie różne głosy. Więcej propozycji z pokazanym ułożeniem rąk znajduje się w galerii - Balonikowe aktywności 2.
- zachęcamy do obejrzenia strony "Bajkowy zakątek", która powstała z pasji i miłości do legend, ludowych bajań, baśni i mitów. Znajdziecie na niej ogromny wybór polskich legend oraz legend świata, a także innych ciekawostek - http://www.bajkowyzakatek.eu//

Balonikowe aktywności: 07.05 (czwartek):
- memo słuchowe, jak zrobić memo? wypełniamy nieprzezroczyste pojemniki, mogą być np. kinder niespodzianki, różnymi przedmiotami, które będą wydawały specyficzne dla siebie dźwięki: makaron, płatki kukurydziane, płatki owsiane, cukier, piasek, kasza gryczana. Zadaniem pociechy jest dobrać w pary pudełeczka wydające takie same dźwięki. Przykład jak ma to wyglądać w galerii - Balonikowe aktywności 2.
- ćwiczenia równowagi, dzisiaj chcielibyśmy zaproponować wam pomysł na aktywne spędzenie czasu w domu. Wystarczy, że wykorzystamy linkę, sznurek czy taśmę malarską i możemy zrobić naszym dzieciom tor przeszkód! Ułóżcie na podłodze linę lub taśmę, tworząc różne wzory, szlaczki. Zadaniem dziecka jest podążanie wzdłuż wytyczonej drogi, krok za krokiem. Możecie nawet urządzić wyścigi albo rodzinne zawody. 
- zachęcamy do obejrzenia bajki muzycznej pt. "Ptasie przygody - Wróbelek", bajka dostępna pod linkiem - 
https://www.youtube.com/watch?v=st6OrfDZarw&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0OY4cDn3YuehSHP04Mxjf88CXcjYo3o8mn08YxqufEVX3376U5wIUrn9g

Balonikowe aktywności: 06.05 (środa):
- zabawa rozwijająca pamięć "Na bezludną wyspę zabrałbym/łabym", to popularna gra słowna, polegająca na tym, że pierwszy uczestnik zabawy rozpoczyna zdanie od słów: Na bezludną wyspę zabrałbym ...., a następnie wymienia przedmiot, osobę lub zwierzę, które miałoby mu towarzyszyć. Druga osoba powtarza słowa poprzednika i dodaje rzecz, która jego zdaniem przydałaby się na bezludnej wyspie Przed każdym kolejnym uczestnikiem gry stoi coraz trudniejsze zadanie, bowiem musi powtórzyć całą sekwencję słów swoich przedmówców. Zaproście do tej zabawy jak największą liczbę domowników.
- ćwiczenie na spostrzegawczość "Zaczarowany las", zajrzyjcie do galerii - Balonikowe aktywności 2, tam znajduje się zdjęcie zaczarowanego lasu, który naprawdę jest zaczarowany gdyż ukryły się na nim różne postacie z bajek. Spróbujcie policzyć ile postaci udało się wam odnaleźć i w jakiej bajce są one bohaterami.
- zabawa ruchowa do piosenki "Taniec Zygzak", wykonujcie ruchy zgodnie z tekstem w piosence, która często brzmi
w naszym przedszkolu. Nogi i ręce w ruch! - https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

Balonikowe aktywności: 05.05 (wtorek):
- praca plastyczna "Godło Polski", dla utrwalenia wyglądu godła naszego kraju wykonajcie je dowolną technika plastyczną. W galerii - Balonikowe aktywności 2, znajdują się przykłady takich prac. Jak zawsze szczególnie polecamy wam wykonanie Orła Białego z odciśniętych rączek w białej farbie oraz z płatków kosmetycznych. Jeśli ktoś potrzebuje wzoru godła do wydrukowania, także znajduje się on w galerii.
- wybierzcie się na krótki spacer, którego celem będzie odnalezienie na waszym osiedlu budynków gdzie będziecie mogli zobaczyć flagę Polski bądź nasze godło (poczta, komisariat, policja, szkoła). Może uda się wam również zobaczyć flagę Polski na blokach lub balkonach z okazji wcześniejszego dnia flagi, który był 2 maja. Policzcie ile uda się wam ich odnaleźć.
- zajęcia kulinarne "Rozpoznajemy owoce", dzieci doskonale wiedzą, że owoce należy spożywać codziennie ponieważ są źródłem witamin. Dla naszego przedszkola promocja zdrowia i wdrażanie dzieci do prawidłowego odżywiania jest zadaniem priorytetowym. Dlatego tym razem dla was zajęcia kuliarne, które polegać będą na rozpoznawaniu owoców za pomocą dotyku. Dziecko zamyka oczy a Rodzic w tym czasie podaje mu do ręki jeden z wybranych owoców (może ich być około 5 do wyboru). Zadaniem dziecka jest rozpoznanie owocu z zamkniętymi oczami za pomocą dotyku. Na koniec oczywiście próbujemy wybrane owoce.
- zachęcamy was do obejrzenia baśni Polskiej pt. "Gniazdo białego orła" -
 
https://www.youtube.com/watch?v=yMWBZkLlaa0&fbclid=IwAR3dR2nnps0kgllDgy0F09ShxlYQJb0dT8wAw_vZpyz0oDBDpz7mlwu9Fbw

Balonikowe aktywności: 04.05 (poniedziałek):
- warsztaty eksperymentalne "Tańcząca kukurydza", do wykonania eksperymentu potrzebne będą: kukurydza (ziarenka), ocet, soda oczyszczona, słoik z wodą. Sposób wykonania - do słoika wlewamy wodę, tak by zakrywała ponad połowę jego objętości, dodajemy dwie łyżki sody oczyszczonej i lekko mieszamy. Następnie wsypujemy ziarnka kukurydzy. Aby uzyskać efekt "skaczącej kukurydzy" należy na samym końcu dodać około 25 ml octu. Nastąpi reakcja sody z octem po czym nasze ziarenka zaczną swój wesoły taniec.
- zabawa ruchowa "Maszynista zuch", ciekawe czy pamiętacie waszą jedną z ulubionych zabaw, zaproście całą rodzinkę do wspólnej zabawy-
 
https://www.youtube.com/watch?v=2P5wxbo5jdM
- zabawa logopedyczna "Poławianie fasoli", prosta zabawa, która daje trening małej motoryki do której potrzebna nam jest słomka, kubeczki i fasola. Do jednego kubka wsypujemy fasolę, zadaniem dziecka jest zasysanie powietrza w taki sposób aby zassać do końcówki słomki fasole i przenieść ją do swojego kubeczka nie dotykając fasolki palcami. To świetne ćwiczenie aparatu mowy i skupienia uwagi. Zabawę można dodatkowo urozmaicić i wprowadzać elementy edukacyjne. Wystarczy na fasolkach napisać cyferki, a dzieci po wyłowieniu przykładowo 10 fasolek zliczają zdobyte punkty dodając cyferki zapisane na wyłowionych fasolach. Inny wariant do nauki samogłosek lub sylab. Po wyłowieniu umówionej wcześniej ilości fasolek, każdy głośno odczytuje, ewentualnie zapisuje na kartce wyłowione do swojego kubeczka sylaby lub samogłoski. Przykłady w galerii - Balonikowe aktywności 2. 

Balonikowe aktywności:
 30.04 (czwartek):
- 2 maja obchodzić będziemy dzień flagi dlatego proponujemy wam wykonanie pracy plastycznej "Flaga Polski". W szczególności polecamy do wykonania flagę z nakrętek, płatków kosmetycznych i drewnianych patyczków po lodach. Lecz wybór należy do was - przykłady w galerii - Balonikowe aktywności 2.
- dziecięcy masażyk pt. "Pizza", chyba każdy z nas uwielbia masaż pleców. Sam masażyk jest formą okazywania przez Rodzica miłości przez dotyk. Masażyki uczą również dziecko orientacji we własnym ciele, pomagają poznać kierunki i pozwalają mu doznawać różnego rodzaju bodźce dotykowe. Pomagają dziecku skoncentrować się na sobie, swoim ciele, dzięki czemu się ono uspokaja i odpręża. Zachęcam was do masażyku pt. "Pizza", jak go wykonać możecie zobaczyć w linku -
 https://www.youtube.com/watch?v=mf9j8MEdz3Q
- drużynowa gra "Kalambury", możecie w nią zagrać z całą rodziną i to od was zależy jaki rodzaj tej gry wybierzecie. Kalambury rysowane, w którym uczestnik musi przedstawić hasło graficzne. Podczas rysowania nie może nic mówić. Nie może też pisać liter. Kalambury pokazywane gdzie uczestnik za pomocą mimiki i mowy ciała musi przedstawić zgadywane hasło. Nie może się przy tym odzywać. Ostatni rodzaj czyli kalambury mówione, uczestnik przedstawia hasło za pomocą słów. Nie może jednak użyć żadnego z wyrazów, które wystepują w haśle. Dla dziecka kalambury uczy kreatywnego myślenia oraz przełamywania nieśmiałości.

Balonikowe aktywności: 29.04 (środa):
- zajęcia kulinarne "Domowe lody". Wystarczy kupić foremki do lodów, ewentualnie wykorzystać puste opakowania po jogurtach lub plastikowe kubeczki ( w tym przypadku gdy zawartość zacznie powoli tężeć, po jakiś 15-20 minutach, włóżcie w środek drewniane patyczki po lodach i pozostawcie aż do całkowitego zamrożenia). Wersja najprostsza: wlej sok do foremki, włóż do zamrażalnika i po kilku godzinach ciesz się lodami owocowymi. Możesz jednak zaproponować dzieciom przygotownaie bardziej wymyślnych smakołyków: zanurzcie w soku kawałki truskawek, brzoskwiń, winogron czy kiwi, a otrzymacie wspaniale wyglądające owocowe lody. Lody z kiwi też wyglądają apetycznie, prawda? Przygotowujemy je następującą: sok owocowy (z jabłek, winogron lub ananasa), mieszamy z rozdrobnionymi w blenderze owocami kiwi, wlewamy do foremek i po kilku godzinach orzeźwiające lody są gotowe!
- zadanie aktorskie, dziecko wchodzi tutaj w różne role, dzięki czemu rozwija swoją wyobraźnię, rozwija płynność ruchów i zwiększa poczucie własnej wartości. Zadania do wykonania dla młodego aktora: 1) idziemy tak jak byśmy byli krasnoludkami, 2) idziemy jak groźny smok wawelski, 3) jesteśmy elfami, idącymi z workiem ziemniaków na plecach, 4) krasnale idą przez gęsty las, omijając drzewa, 5) czarownica idzie nad przepaścią z bardzo nerwowym kocurem na rękach, 6) księżniczka idzie po błocie w białej sukni, 7) król idzie po gorącym piasku z soplem lodu w rękach.
- ćwiczenia logopedyczne, zajrzyjcie do galerii - Balonikowe aktywności 2, znajdziecie tam ćwiczenia do wykonania pod hasłami - deszcz, muchomor, czarownica, zegar, domek i rybka.

Balonikowe aktywności:
 28.04 (wtorek):
- eksperyment "Malowanie na mleku", do wykonania potrzebne będzie: mleko, duży talerz, barwniki, patyczek higieniczny, płyn do mycia naczyń. Mleko wlewamy na talerz, następnie tworzymy kolorową mozaikę przy użyciu rozmaitych barwników, kiedy powstanie piękny kolorowy obraz, przystępujemy do kroku drugiego. Maczamy patyczek higieniczny w płynie do mycia naczyń i przykładamy do mleka. Obserwujemy, jak kolory znajdujące się na mleku "uciekają".
- ćwiczymy uważność, może chwilka przerwy? zatrzymaj się i skup na swoim oddechu. Kiedy to zrobisz spróbuj zauważyć: 5 rzeczy które możesz zobaczyć, 4 rzeczy kórych możesz dotknąć, 3 dźwięki które słyszysz, 2 zapachy które czujesz. 
- zabawa muzyczno-ruchowa do piosenki "Ptaszki fruwają", wykonujcie ruchy jak ptaszki w piosence. Piosenka ta często towarzyszy nam w przedszkolu, nauczcie swoich najbliższych ruchów do niej - 
https://www.youtube.com/watch?v=zn2ihUfMV_M
- praca plastyczna "Wiosenne drzewko", zachęcamy do zrobienia wiosennej pracy plastycznej. Jak zawsze w galerii - Balonikowe aktywności 2, znajdziecie różne przykłady. My polecamy drzewko 3D z kulek krepy i płatków kosmetycznych pofarbowanych na różowo.

Balonikowe aktywności: 27.04 (poniedziałek):
- zabawa "Nie rozśmieszaj mnie", dobierz się z Rodzicem w parę, usiądźcie naprzeciwko siebie. Jedna osoba usiłuje być poważna i za wszelką cenę stara się nie uśmiechać. Druga osoba ma za zadanie rozśmieszyć osobę pierwszą, a kiedy jej się to uda następuje zamiana ról. 
- zabawa sensoryczna, potrzebne będą: woreczek strunowy, żel do włosów lub żel do twarzy, coś do środka (guziki, cekiny, brokat, spinacze do papieru itp.). Do woreczka wlewamy żel oraz wrzucmay nasze skarby. Całość zamykamy szczelnie. Możecie bawić się na stole lub przykleić taśmą na szybę. Przyklejając najlepiej użyj taśmy u góry i u dołu woreczka. Wzór jak to zrobić znajduje się w galerii - Balonikowe aktywności 2. 
- ćwiczenie usprawniające percepcję wzrokową, wybierzcie się na spacer po swoim osiedlu, zwróćcie uwagę na: przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i przepisów ruchu drogowego ( policzcie ile znaków drogowych udało się wam odnaleźć), budownictwo a dokładnie czy jest ono jedno czy wielorodzinne, poznajcie nazwy mijanych ulic (wskażcie pierwszą literę spotkanej ulicy). Poszukajcie może na waszym osiedlu znajdują się jakieś charakterystyczne dla Bydgoszczy miejsca bądź zabytki. 

Balonikowe aktywności: 24.04 (piątek):
- zaczarowany telefon, macie ochotę na magiczną rozmowę? wykonajcie wspólnie z dwóch kubeczków i sznurka zaczarownay telefon (przykład z galerii - Balonikowe aktywności 2). Spóbujcie dowiedzieć się jak czuje się osoba z którą rozmawiacie, jak minął jej dzień, co lubi robić a czego nie lubi. Gwarantuje, że użycie zaczarowanego telefonu pozwala nam bardzo dobrze poznać drugą osobę.
- nasze przedszkole bierze udział w projekcie edukacyjnym "Piękna Nasza Polska Cała", w ramach niego zachęcamy do przeczytania dziecku legendy lub baśni Polskiej. Można również zainicjować stworzenie razem z dzieckiem samemu ilustracji do ulubionej baśni. Czekamy na zdjęcia waszych dzieł oraz ulubionych baśni lub legend Polskich.
- magiczna piana, czary-mary, zabawa tylko z osobą dorosłą. Do połowy wysokości szklanki wlewamy ocet, dodajemy barwnik oraz brokat, na końcu kilka kropli płynu do mycia naczyń. Delikatnie mieszamy łyżką. Szklankę stawiamy na tacy. Wsypujemy czubatą łyżeczkę sody. Ze szklanki powinna wypłynąć kolorowa piana.
- zachęcamy do obejrzenia bajki edukacyjnej pt. "Inżynierka Wilczyca" -
 
https://www.youtube.com/watch?v=RtvakFSCE9I&fbclid=IwAR0HdLPmicn4OpBigTGRwSEaSCDtTJ7gUqRhR37dyaXX1zRgkMzC1Z2uBYg

Balonikowe aktywności: 23.04 (czwartek):
- "Półka z książkami", spójrz na półkę z książkami w twoim pokoju. Czym się od siebie różnią książki? Co mają wspólnego? Wskaż cieńkie/grube książki. Następnie ułóż książki od najmniejszej do największej.
- przelewajki, dzieci uwielbiają zabawy z wodą, do jednej z najprostszych można zaliczyć przelewanie wody. Przygotujcie dowolne naczynia: dużą miskę z wodą, kubeczki, plastikowe miseczki, butelki, nakrętki. Wyznaczcie teren zabawy i bawcie się wspólnie. Przy okazji porozmawiać można z dziećmi o konieczności oszczędzania wody. Wodę po zabawie można przelać do konewki i wykorzystać do podlania kwiatów w doniczkach. 
- zajęcia plastyczne, zaprojektujcie i stwórzcie swojego własnego "Eko-ludka", będzie to praca przestrzenna z eko-odpadów. Potrzebne wam będą: gazety, tekury, makulatura, korki, guziki, rolki, pudełka itp. - przykłady w galerii Balonikowe aktywności 2.
- zachęcamy do obejrzenia bajki edukacyjnej "Rady na odpady" - 
https://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k&feature=share&fbclid=IwAR3wbBp1uZI-QmhAV9BfLhBJWQ8ahdWGaMzlIO2q2VXdHj9XklN3R0Su8Is

Balonikowe aktywności: 22.04 (środa):
- dzisiaj jest Światowy Dzień Wody dlatego dla was doświadczenie, sprawdźcie "Co się rozpuści w wodzie?". Napełnijcie szklankę wodą i sprawdźcie, które z wymienionych substancji się rozpuszczają a które nie. Propozycje składników: mąka, cukier, kawa, sól, pieprz, kakao, ryż, piasek, kasza.
- książeczka z gazety, wytnij potrzebne elementy z kolorowych gazet. Złóż dwie kartki na połowę. Zaprojektuj pierwszą stronę, na kolejnych poprzyklejaj obrazki wycięte z gazet. Opowiedz fabułę książeczki, możesz poprosić Rodziców aby zapisali twoje propozycje. 
- "Co się zmieniło?", dziecko zamyka oczy a Rodzic zmienia coś w swoim wyglądzie, np. załóż na lewą stronę bluzkę, załóż czapkę, korale, rękawiczki, zdejmij skarpetkę. Potem zamieńcie się rolami.
- zachęcmay was do obejrzenia i wysłuchania bajki pt. "Sroczka Migotka" - 
https://www.facebook.com/blizejprzedszkola/videos/257254572118920

Balonikowe aktywności: 21.04 (wtorek):
- zabawa z motoryki małej, przenoszenie za pomocą klamerki kulek z papieru. Potrzebne materiały: gazety-ugniatamy z nich kule i klamerka. Za pomocą klamerki dziecko przenosi kule z jednego miejsca na drugie, potem można to smao zrobić na czas.
- taniec to świetna forma ruchu, poproś mamę aby włączyła tobie ten filmik i tańcz -
 
https://www.youtube.com/watch?v=lFWysdCgVNg&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3pG51cScWIj74BdqHdzVKrZ-7m_0OBC2muEM6i7LsZvxhFh0xFyH38Q-
- ćwiczenia oddechowe "Kolorowe łódki". Na początku musicie wykonać łódkę, będzie wam potrzebne do tego plastikowy kapsel, wykałaczka, plastelina i kawałek kolorowego papieru. Napełniamy miskę wodą i umieszczamy naszą łódkę. Za pomocą wydmuchów powietrza z buzi wprawiamy łódkę w ruch (przykład w galerii - Balonikowe aktywności 2).
- poelcamy stronę www.lasy.gov.pl, można znaleźć na niej ciekawe zbiory gier, zabaw, aktywności podzielone zgodnie z porami roku
https://www.lasy.gov.pl/pl/informacje/publikacje/dla-dzieci-i-mlodziezy/z-lasem-przez-caly-rok?fbclid=IwAR1y-WE_OjNqKG5akv2IpmMGKmZ1Gb_-idV5L3bV_u9-tpXRdfgOhqdkQCM

Balonikowe aktywności: 20.04 (poniedziałek):
- Zatańcz razem z nami, to taniec z chusteczką. Można wykorzystać do tego chusteczkę higieniczną, apaszkę, ściereczkę - liczymy na waszą kreatywność Link do utworu - 
https://www.youtube.com/watch?v=bOY4nPXdZQw 
- "Planeta moich marzeń" - plakat. Zabawa plastyczno-twórcza z wykorzystaniem dostępnych materiałów: kredki, pastele, farby, kolorowy papier itp. Przedstawienie w postaci graficznej wymarzonej planety dziecka (pięknej, czystej pozbawionej brudu, śmieci itp). Można do tego celu wykorzystać np. kontur ziemi ( dostępny w galerii Balonikowe aktywności 2). Proponujemy w domu zrobić do tej pracy pulchnące farby. Przedstawiamy 2 przepisy na nie. Do pierwszego potrzebne będzie: 1 łyżka mąki, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 0,5 lyżeczki soli, barwniki spożywcze (bądź zwykłe farby), 3 łyżki wody - wszystkie składniki łączymy, powinny pojawić się bąbelki, jesli ich nie zobaczysz dodaj jeszcze soli i proszku do pieczenia. Na koniec należy dodawać barwniki. Farby najlepiej wyciskać na kartkę papieru. Do drugiego przepisu potrzebne będzie: krem do golenia, biały wyciskany klej szkolny, barwniki spożywcze- mieszamy w proporcji 1:1 krem do golenia i klej. Dodajemy kilka kropel barwnika. Dokładnie mieszamy. Malujemy a potem czekamy aż wszystko wyschnie. Udanej zabawy! Przykłady plakatów w galerii Balonikowe aktywności 2. 
-zachęcamy was do odwiedzenia strony Centrum Nauki Experyment w Gdyni, które przygotowało spotkania w ramach akcji zdalny Experyment. Można znaleźć na niej mnóstwo pomysłów na domowe eksperymenty ale nie tylko
https://www.facebook.com/CentrumNaukiEXPERYMENT/

Balonikowe aktywności: 17.04 (piątek):
- zabawa "Widzę coś", opisz dziecku jakiś przedmiot znajdujący się w otoczeniu (musi być widoczny). Mów np. widzę coś, czego ty nie widzisz, jest czerwone, okrągłe, małe.. Dziecko odgaduje o jaki przedmiot chodzi. Można również zamienić się rolami i to dziecko wówczas opisuje wybrany przedmiot a Rodzic zgaduje.
- ćwiczenie manipulacyjne "Nawlekanie makaronu na sznurek", zabawa ta wspaniale kształtuje motorykę precyzyjną dziecka, koncetrację oraz myślenie. Nawlekanie makaronu jest bardzo ważną aktywnością kształtującą koordynację, precyzję oraz sprawne funkcjonowanie spostrzegania wzrokowego. Można z nich stworzyć również piekne korale - jeśli zostały wam barwniki po pisankach to możecie je wykorzystać do zabarwienia makaronu. Makaron wkładamy do barwnika z wodą i moczymy około 15 minut, a później przecedzone przez sitko wysychają na papierowych ręcznikach. Jeśli nie macie barwników to można użyć krepy w różnych kolorach z wodą. 
- zabawa ruchowa "Pajęczyna", potrzebne będą kłębki wełny. Rozwińcie wspólnie z Rodzicami nitki włóczki między krzesła, stoiliki oraz inne elementy znajdujące się w mieszkaniu. Teraz próbujcie (czołgając się, przechodząc nogami) omijać nitki pajęczyny. Nie wolno ich dotykać.
- zachęcamy do obejrzenia bajki pt. "Kotałek Nieśmiałek" -
 
https://www.youtube.com/watch?v=9G9di4KCW8o&list=PLHAKYSUVjpEDRhejQnP9MMRPH9yAUWp8L

Balonikowe aktywności: 16.04 (czwartek):
- zabawa muzyczna "Koncert", niemal wszystko może stać się instrumentem perkusyjnym. Liczy się kreatywność i zabawa. Potrzebne będą: groch, fasola, pojemniki na żywność, garnki, pokrywki metalowe, miski, drewniane łyżki. Przygotuj perkusję i zaproś Rodziców na koncert.
- wykonajcie makietę wiejskiego podwórka (przykłady w galerii). Propozycja wykonania: potrzebne wam będzie tekturowe pudełko jako podłoże waszej zagrody, można je wyłożyć brązową lub zieloną krepą, można zagrodę podzielić na części, stawiając pomiędzy pudełka od zapałek. Z kolorowych czasopism można wyciąć sylwety zwierząt oraz przykleić je na tekturkę i umowocwać na makiecie za pomocą plasteliny. Proponuję również wykonanie drzewa z rolki po papierze toaletowym (przykład w galerii).
- zabawa ruchowa "Jestem zwierzątkiem", włączcie swoją ulubioną piosenkę, na stop w muzyce wykonujcie czynności jakie wykonują zwierzaki (galeria).
- zatańczcie wspólnie z najbliższymi do tańca głowa, ramiona, pięty - 
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
- drodzy Rodzice zajrzyjcie na stronę https://crl.org.pl/2020/03/12/dzieci-ucza-rodzicow-w-domu/?fbclid=IwAR28efurEoBTLLxxPyx-nmd7h-XNWebZkmGlEeCsn3YwhkMTRqUYrSNl-c0 W środy i piątki darmowe materiały do pobrania. 

Balonikowe aktywności: 15.04 (środa):
- zabawa matematyczna, potrzebna będzie wytłaczanka po jajkach oraz guziki. W galerii zobaczycie jak powinna wyglądać wytłaczanka. Wkładamy odpowiednią ilość guzików, zgodnie z cyferkami.
- zabawa konstrukcyjna, potrzebne do niej będą wykałaczki oraz groszek (może być mrożony ale zarówno zwykły z puszki). Łączymy wykałaczki za pomocą groszku. Zobaczcie jakie konstrukcje możecie stworzyć - galeria.
- zajęcia kulinarne, po Wielkanocnych słodkościach, zachęcamy do zrobienia zdrowego i bogatego w witaminy koktajlu z banana. Do jego wykonania będzie wam potrzebny 1 banan, pół szklanki mleka, mały kubeczek jogurtu naturalnego (200g), łyżeczka miodu. Wszystkie składniki wrzucamy do blendera miksujemy. Smacznego!
- gimnastyka buzi i języka, wykonuj z buzią to co robią zwierzątka wiejskie - galeria. 

Balonikowe aktywności:
14.04 (wtorek):
- zabawa w śmieszne miny. Usiądz z mamą, tatą na dywanie. Rób śmieszne miny, Rodzic powtarza. Następnie zamieniacie się rolami. Rodzic robi śmieszne miny a ty powtarzasz.
- zabawa ruchowa "Chodził jeżyk", tekst piosenki opisuje czynności, które należy wykonać - kiedy zwierzątko w piosence idzie, spać, to zwijamy się w kłębuszek i udamy że śpimy 
https://www.youtube.com/watch?v=InEeyPR93Uc
- zabawa sensoryczna "Ciecz Nienewtonowska", potrzebne wam będzie 1/2 szklanki wody oraz 1 szklanka mąki ziemniaczanej do uzyskania cieczy. Połączyć wszystkie składniki razem, wymieszać i gotowe. Lepimy sobie co tam fantazja podpowie. Płyn nienewtonowski zachowuje się jak ciało stałe, gdy dostarczymy mu energii. Najlepszym sposobem na sprawdzenie tego jest uderzenie czymś w ciecz (np. naszą pięścią lub młotkiem). 
- zachęcamy do odwiedzenia strony Warszawskiego ZOO, 
https://www.facebook.com/WarszawskieZOO/ . Codziennie o godzinie 14:00 na Facebooku są spotkania ze zwierzętami i ich opiekunami z cyklu ZOOstańwdomu, ZOObaczonline. 

Drodzy Rodzice! Kochane Przedszkolaki! Konkurs plastyczny "Za oknem pachnie Wiosna" został rozstrzygnięty. Gratulujemy Serdecznie wszystkim uczestnikom niezwykłych pomysłów, determinacji i zaangażowania. Brawo!!! Oto wyniki: I miejsce - Kacper G., II miejsce - Michał P., III miesjce - Nadia S. Wszyscy, którzy brali udział w Naszym konkursie zostaną nagrodzeni po powrocie do Przedszkola. Zwycięzcy otrzymają dyplomy drogą elektroniczną. Bardzo dziękujemy za udział w konkursie. 


Balonikowe aktywności: 10.04 (piątek):
- eksperymenty w kuchni, nadszedł czas na farbowanie jajek zgodnie z Wielkanocną tradycją. Można kupić gotowe barwniki do jajek ale lepiej sięgnąć po naturalne sposoby na barwienie pisanek. Tylko jak to zrobić? Wszyscy słyszeli o barwieniu jajek w łupinach cebuli - to najpopularniejsza metoda ale nie jedyna. Możesz zabarwić jajko na niebiesko, używając czerwonej kapusty, na różowo dzięki burakom, a na piękny żółty kolor - zanurzając je w wodzie z kurkumą. Więcej inspiracji i kolorów znajdziecie w galerii. Do kolorowych jajek zachęcamy wykonać koszyczek z trawką z wytłaczanki po jajkach. Instrukcja wykonania również w galerii. Powodzenia!
- pisanki z balona, do tego zadania potrzebny będzie okrągły balon i czarny marker. Stwórzcie z balona Wielkanocną pisankę - podpowiedzi w galerii.
- zajęcia kulinarne, święta tuż tuż a więc do dzieła robimy różne dekoracje, dzieci mają dużą fantazję i lubia kroić, zadania tylko przy obecności osoby dorosłej. W galerii znajdują się propozycje stworzenia kurczaczków, zajączków i statków z jajek.
- powtórzcie sobie Naszą zabawę muzyczną "kurka mała", ciekawa jestem czy ją pamiętacie? 
https://www.youtube.com/watch?v=RM4TuFvxfQA&fbclid=IwAR3Y3WLfOq_ScPXFD_WE9iUQ_edZhhm2w75l2E-VgIvhZPrFw1eReZIsTf8

Balonikowe aktywności: 09.04 (czwartek):
- zabawa "Poszukiwanie jajeczka" - Rodzic chowa jajko gdzieś w domu. Zadaniem dziecka jest odnalezienie jajka. Rodzic mówi albo ciepło (gdy dziecko jest blisko jajka) albo zimno (gdy jajka nie ma w pobliżu dziecka). Można również przygotować wskazówki na kartce dla małego detektywa w celu odnalezienia jajka.
- Wielkanocne sudoku. Co to jest w ogóle sudoku? A więc jest to łamigłówka, której celem jest wypełnienie diagramu 9x9 w taki sposób, aby w każdym wierszu, w każdej kolumnie i w każdym z dziewięciu pogrubionych kwadratów 3x3 znalazło się po jednej cyfrze od 1 do 9. Dla was mamy sudoku Wielkanocne i polega ono na uzupełnieniu łamigłówki, tak aby w każdym rzędzie oraz szeregu kolor pisanki się nie powtórzył. W galerii znajdują się zadania ( jeśli nie macie możliwości wydrukowania to poproście Rodziców o narysowanie tej łamigłówki na kartce).
- zachęcamy do zrobienia Wielkanocnej pracy plastycznej pt. "Wesoły zajączek". Przykłady do wyboru w galerii - szczególnie polecamy do wykonania zajączka z kubeczka, słoika, z łyżeczki bądź talerzyka papierowego. Wybór należy do was.
- stwórzcie własne Wielkanocne koło fortuny, strona z aplikacją umożliwia dodawanie obrazków i tworzenia konta użytkownika
 
https://www.specjalni.pl/2020/04/obrazkowe-koo-fortuny.html?fbclid=IwAR1_zSNpMKESRoGDqmkkbrapICgTP7fqE8TXFAypOgHaw7kDV6HMxMP8OmY#more .

Balonikowe aktywności:
 08.04 (środa):
- zabawa "Wiosenne porządki". Dziecko swobodnie maszeruje z chustką lub ściereczką w dłoni. Na hasło SPRZĄTAMY! dziecko biega i macha chustką tak, jak wyciera się kurze.
- budujemy z klocków dużą pisankę, układamy na podłodze klocki w kształcie jajka, środek dekorujemy różnymi materiałami. Przykład w galerii. 
- eksperyment "Gumowe jajo", potrzebne wam będzie - jajko (surowe), ocet, kubek, talerzyk. Jajko wrzucamy do octu i zakrywamy talerzem. Ten kwaśny zapach jest konieczny - to aromat nauki i mocnych wrażeń, które nadejdą! Zostawiamy całość na jedną dobę. W tym czasie ocet ścina białko, na skorupce widać bąbelki uciekającego powietrza. Po upływie jednego dnia obieramy jajko ze skorupki i sprawdzamy co tam się wydarzyło. Po obraniu jajko wygląda jak ugotowane na twardo. Jest natomiast bardzo plastyczne. Jeśli dłużej posiedzi w occie, zaczyna się nawet odbijać. Zajrzyjcie do galerii gdzie pokazane jest jak powinno wyglądać jajko w kubeczku.
- zabawa ćwicząca sprawność dłoni, umiejętność wycinania a potem może służyć jako puzzle. Oczywiście do wspólnej zabawy z Rodzicami: mogą być wycięte szablony jajka, raz Rodzic rysuje wzory raz dziecko (więc raz Rodzic wycina a raz dziecko) ale można też tak, że Rodzic wycina a dziecko składa puzzle, a gdy dziecko wycina Rodzic składa puzzle. Przykłady w galerii. 

Balonikowe aktywności: 07.04 (wtorek):
- zamieniamy się w "Wiosennych detektywów" - zabawa polega na tym aby znaleźć w domu jak najwięcej żółtych przedmiotów. Można je policzyć, posegregować wg. kategorii (zabawki, ubrania itp.).
- kulinarne słodkości, na świątecznym stole nie może zabraknąć Wielkanocnych przysmaków - takich jak mazurek czy baba Wielkanocna. Pomóżcie w domu w kuchni podczas pieczenia i dekorowania mazurka. Poznajcie jakie składniki będą nam potrzebne do wyrobienia ciasta, które z nich są słodkie a które kwaśne, czym dekorujemy mazurka? Koniecznie przysyłajcie nam zdjęcia swoich kulinarnych wypieków. 
- zachęcamy do wykonania Wielkanocnej pracy plastycznej pt. "Świąteczny baranek". Przykłady do wyboru w galerii - szczególne polecamy do wykonania baranka z pokornu, waty oraz folii bąbelkowej. Wybór należy do Was.
- ciekawa jestem czy pamiętacie Naszą wesołą zabawę "Lisek łakomczuszek". Pokażcie swoim najbliższym jak pokazujemy ruchy do tej zabawy - 
https://www.youtube.com/watch?v=ct_4if6byN4.

Balonikowe aktywności: 06.04 (poniedziałek):
- doświadczenie "Siejemy rzeżuchę", czas już zasiać rzeżuchę, jest to najlepszy czas aby urosła nam ona na święta. Potrzebne nam będzie - płaski talerzyk ( możemy również wykorzystać małą salaterkę, niezbyt głęboką miseczkę lub skorupki od jajek) oraz wata lub lignina. Dno pojemnika wyłóż watą lub ligniną. Zwilż podłoże tak aby było lekko wilgotne. Woda nie powinna stać w naczyniu. Pamiętajcie o podlewaniu rzeżuchy!!! w naszej galerii kilka propozycji jej zasiania.
- poruszaj się do piosenki wspólnie z małpką DJ Miki - 
https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A . Zaproś do zabawy mamę, tatę, brata lub siostrę :)
- ćwiczenia analizy wzrokowej sekwencje/wzory, słomki rozcinamy na małe kawałki i układamy z nich sekwencje (galeria) do odtworzenia, szereg do uzupełniania oraz wzór do powtórzenia. Proponujemy aby powierzchnia pod słomkami była gładka np. tkanina. Pamiętajmy o ważnej zasadzie: sekwencje zawsze układamy od lewej do prawej strony, od góry do dołu. Możemy za pomocą sekwencji ułożyć również jakiś kształt np. kwadrat, jajko, serce, komin.
- zabawa naśladowcza do piosenki "Kto jak skacze ?" - 
https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ&fbclid=IwAR0wvS0y3uRrvEAw0JItnm3xqpqCrHPhCRG2o6EaEi53QsW1q580dtBjCQo

Balonikowe aktywności: 03.04 (piątek):
- eksperyment "Tęcza", na talerzu układamy kolorowy okręg z cukierków skittles. Delikatnie wlewamy wodę na środek talerza. Należy sprawdzić czy woda znajduje się pod każdym cukierkiem. Po chwili powinna powstać tęcza barw. Wskazówki jak wykonać eksperyment - https://www.rmf.fm/magazyn/news,6707,tecza-ze-skittlesow-ten-trik-mozna-ogladac-godzinami.html
- zabawa "Słońce świeci, pada wiosenny deszczyk". Na hasło "świeci słońce" (ustalcie wcześniej który z członków rodziny mówi hasło) - wszyscy domownicy wesoło podskakują, cieszą się ze świecącego słońca. Na hasło "pada wiosenny deszczyk" - chowają się przed deszczem np. pod stołem, pod kanapą.
- zabawa pobudzająco-hamująca "Bocian patrzy". Bocian Rodzic stoi tyłem do dziecka. Dziecko (żaba) stara się w tym czasie, skacząc zbliżyc się do bociana (zaczynając z wcześniej wyznaczonej linii). Kiedy bocian powie: raz, dwa, trzy bocian patrzy! Dziecko nieruchomieje. Wspólnie liczymy do pięciu. Jeśli żaba się poruszy - wraca na linię startu. Jeśli dziecko dotrze do bociana-wygrywa. Można zamieniać się w tej zabawie rolami.
- zachęcamy do obejrzenia bajki, która może pomóc naszym przedszkolakom zrozumieć obecną sytuację.
Miłego seans
u - https://www.youtube.com/watch?v=Knt0eZcNvlc&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1ZRXbTjaFhKUZUpRVl4LlwiR7Cb1N3JBIZWgaFiZAxBoOjDG3enCkvggM&app=desktop

Balonikowe aktywności: 02.04 (czwartek):
- zapraszamy do zabawy plastycznej stempelkowe tulipany, dziś namalujemy wiosenne tulipany. Potrzebny nam będzie ziemniak, który kroimy na pół, a następnie od góry wycinamy kształt tulipana. Gotowy stempelek porywamy farbą za pomocą pędzelka. Odbijamy stempelek na kartce. Pozostaje nam jeszcze domalować lodyżkę i liście. Pracę możemy dowolnie ozdobić na przykład brokatem (podpowiedź w galerii).
- zabawa "dmuchaj na chusteczkę", drogie dzieci wspólnie z rodzicami weźcie kilka chusteczek, zwińcie w dłoni, następnie połóżcie je na stole, próbujcie je zdmuchnąć. Możecie też zdmuchiwać chusteczkę z otwartej dłoni, z wierzchu dłoni.
- opowiadanie z maskotką, Rodzic trzyma w ręce maskotkę, zaczyna opowiadać wymyśloną przez siebie historię (może dotyczyć trzymanej maskotki) w pewnym momencie kończy ją i "nagle" przekazuje jednocześnie maskotkę siedzącemu obok dziecku, które zaczyna opowiadać dalej. Po kilku zdaniach dziecko mówi i "nagle" przekazuje maskotkę kolejnemu członkowi rodziny (lub spowrotem Rodzicowi z którym się bawi), zabawa toczy się dalej. 

Balonikowe aktywności:
 01.04 (środa):
- zabawa "sensoryczne koszyczki" i odgadywanie przedmiotów tylko za pomocą zmysłu dotyku. Do zabawy potrzebujecie: dwa koszyczki, dwa kawałki materiału z wyciętym otworem na dłonie, dwie gumki recepturki do zamocowania materiału i kilka różnych przedmiotów po dwie sztuki każdy, tak aby w jednym i drugim koszyczku umieścić takie same przedmioty. Zabawa uczy dziecko obserwacji świata, rozwija wrażliwość dotykową i pobudza wyobraźnię i pracują obie ręce !! (przykład w galerii).
- bądź jak Picasso, namaluj na kartce kształt głowy i nosa. Wręcz dziecku nożyczki i stare gazety. Zadanie polega na wycięciu ze stron oczu, ust i stworzenie niepowtarzalnego i ciekawego kolażu (przykład w galerii). 
- Bakterie uciekajcie - eksperyment. Przy okazji tej zabawy można porównać pieprz do bakterii/wirusów, a płyn do naczyń - do mydła, dając dzieciom do zrozumienia, że ten eksperyment pokazuje jak bakterie nie lubią czystości i dlaczego tak ważne jest dbanie o higienę. To ważny komunikat biorąc pod uwagę obecną sytaucję w kraju: Myjąc ręce - wirusom i bakteriom mówimy STOP. Potrzebne wam będzie: talerz, woda, pieprz mielony, płyn do mycia naczyń. Jak wykonać doświadczenie - wystarczy na talerzyk wlać trochę wody. Następnie wsypcie trochę dokładnie zmielonego czarnego pieprzu na powierzchnię. Pozostaje wam tylko zwilżyć palec płynem do mycia naczyń. Po przyłożeniu palca do powierzchni wody pieprz natychmiast rozsunie się na boki zsotawiając puste koło na środku talerzyka. Wygląda to naprawdę "magicznie". 
- dzisiaj obchodzimy prima aprilis, zróbcie swoim najbliższym jakiś psikus, może by tak sól zamiast cukru do herbatki? :)

Balonikowe aktywności: 31.03 (wtorek):
- zabawa badawcza "Co jest cięższe?" - przygotujcie się. Potrzebna będzie waga kuchenna/łazienkowa, kilogram cukru, kilogram mąki, klocki plastikowe, klocki drewniane i tym podobne przedmioty, które będziecie ważyć. Zabawa polega na sprawdzaniu ciężaru różnych przedmiotów za pomocą wagi stosując określenia: lżejszy - cięższy, waży tyle samo (kilogram). Burza mózgu: spróbujcie odpowiedzieć na pytania: do czego potrzebna jest waga? dlaczego ważymy rożne przedmioty i ludzi? co jest cięższe kilogram pierza czy żelaza? Kóre klocki będą cięższe drewniane czy plastikowe? Ile klocków plastikowych będzie ważyło tyle co jeden drewniany? Do dzieła! sprawdźcie ciężar przedmiotów "na oko" w jednej ręce klocek drewniany, a w drugiej plastikowy. A później sprawdźcie za pomocą wagi. Jak myślisz ile ty ważysz? czy jesteś cięższy czy lżejszy od Rodzica?
- czy wiesz gdzie jesteś? dziecko zamyka oczy (można związać chustą) Rodzic staje zwrócony twarzą do niego i podaje mu ręce. Prowadzi dziecko z zamkniętymi oczami w różnych kierunkach mieszkania, w pewnym momencie zatrzymuje się i mówi STOP-CZY WIESZ GDZIE JESTEŚ? Dziecko udziela odpowiedzi, potem zamieniają się rolami. 
- Baza - kochani Rodzice pomóżcie swoim pociechom zbudować domek z krzeseł, klocków i poduszek. Będzie to ich azyl, miejsce do zabawy, odpoczynku i może zaproszą Was do środka....
- postarajcie się w tym tygodniu wspólnie z Rodzicami przygotować wiosenne kanapki, biedronki, motylki, kurczaczki, zajączki, a także wasze własne pomysły na kanapkowe stworki mile widziane! - przykłady w galerii

Balonikowe aktywności: 30.03 (poniedziałek):
- Zapraszamy Naszych przedszkolaków do udziału w: Rodzinnym Konkursie plastycznym pt. "Za oknem pachnie wiosna". Kochani świat się zatrzymał, zostaliśmy w domu, a za oknami wiosna. W ten domowy, czas zapraszamy rodziny Naszych kochanych Przedszkolaków do wzięcia udziału w konkursie plastycznym o tematyce wiosennej. Zadanie polega na przedstawieniu rozpoczynającej się pory roku, w dowolnej technice plastycznej (forma płaska, kartka A4). Zdjęcia gotowych prac należy przesłać na email - iwona.bernadowicz@wp.pl do dnia 10.04.2020 r. Oczywiście wszyscy, którzy wezmą udział w konkursie po powrocie do przedszkola zostaną nagrodzeni. 
- podwórkowe wspomnienie waszych Rodziców - wyścig kapsli. To świetna zabawa dla dzieci i Rodziców, rozbudzająca rywalizację. Wystarczy wam (kapsel/moneta lub nakrętka), zasady są proste - pstrykaniem palców albo po prostu energicznym ruchem ręki popychacie ją w stronę ściany. Czyja nakrętka będzie szybciej, bliżej wyznaczonej mety, ten wygrywa. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem będzie zrobienie zawodów z kilkunastoma rundami. 
- zabawa na spostrzegawczość- do plastikowej butelki wrzucić kilka mini przedmiotów/zabawek  (klocek, koralik, koło od samochodu, figurkę) i wypełnić ją tak do 5/6 ryżem, kaszą itp. Zadaniem dziecka będzie potrząsanie butelką i odszukanie wszystkich przedmiotów. Butelkę należy szczelnie zakręcić. 
- skarpetki nie do pary, rodzicu zbierz skarpetki w domu 10-15 par, pojedynczo wsyp do kosza lub miski i wymieszaj. Zadaniem dzieci będzie odnalezienie par i pospinanie ich klamerkami. Zdanie wspomaga percepcję wzrokową i zdolności manualne.
- wykonajcie pracę plastyczną "Wiosenny bocian" lub zastosujcie go do swojej pracy konkursowej - w galerii garść pomysłów. 


Balonikowe aktywności:
 27.03 (piątek):
- a może tak spróbujcie stworzyć wyrzutnię z worków na śmieci? w linku zobaczycie jak to zrobić - https://www.facebook.com/watch/?v=198653881427509
- poznajcie grę w cymbergaja, a może już ją znacie? - to świetna zabawa, którą może zrobić każdy, potrzebne są tylko: dwie miseczki plastikowe, nakrętka od butelki, klocki lub tektura i taśma klejąca oraz stół. Zobaczcie jak ją przygotować - galeria
- nauczcie się tańca Gumi miś - kiedy będziecie gotowi, zatańczcie dla swoich rodzin lub z nimi - 
https://www.youtube.com/watch?v=oGJg1RSOof4

Balonikowe aktywności: 26.03 (czwartek): 
- zapachowe zagadki, nie zapominajmy o zmyśle powonienia. Do słoiczków wsypujemy ziarna kawy, kakao, cynamon, liście mięty lub bazylii (do Państwa należy wybór). Dobrze żeby pojemniki nie były przezroczyste - wtedy dzieci naprawdę skupią się na zapachu. Drugi wariant - można dziecku zasłonić oczy i podawać pod nos. Dzieci mogą dzielić słoiczki na te, które pachną dla nich ładnie lub brzydko, albo (jeśli przygtujemy po 2 słoiki z taką samą zawartością) odnajdywać pary identycznych zapachów. 
- Figurki z masy solnej, z gotowej masy maluchy mogą lepić płaskie lub przestrzenne figurki. Gdy brak im jeszcze precyzji, wielkim ułatwieniem będą foremki do ciastek. Kiedy gotowe figurki wyschną (zazwyczaj trzeba dać im czas na stwardnienie), można je pomalować. Przepis na masę solną: 2 szklanki mąki, 2 szklanki soli, woda - tyle aby uzyskać pożądaną konsystencję. Do składników sypkich powoli dodajemy wodę i zagniatamy, aż całość się połączy. 
- skoki przez drabinkę, wykonaj drabinkę np. z gazety. Wystarczy pociąć ją na paski, które ułożycie na ziemi na wzór drabinki. Zadanie dziecka polega na sprawnym przeskakiwaniu kolejnych szczebelków (obunóż, na jednej nodze). A rodzice? też dacie radę!
- na pewno sporo już wiecie odnośnie nowej pory roku, która u nas zawitała. Spróbujcie nazwać wszystkie obrazki znajdujące się w otoczeniu Pani Wiosny - galeria. 

Balonikowe aktywności: 25.03 (środa):
- zachęcamy by wykonać pracę plastyczną "Wiosenny motylek" - dzieci wybierają ulubione techniki plastyczne: rysowanie, malowanie, wycinanie, korzystając z materiałów dostępnych w domu (przykłady w galerii)
- zabawa matematyczna w zapamiętywanie i przeliczanie zabawek. Rodzic albo dziecko wybiera około 5-10 zabawek z pokoju dziecka, kładzie na dywanie lub stole. Dziecko najpierw przelicza zabawki i stara się je zapamiętać. Po chwili Rodzic prosi o zamknięcie oczu przez dziecko i zabiera jedną albo dwie zabawki. Zadaniem dziecka jest zgadnąć jakiej zabawki nie ma. Można też w tej zabawie bawić się w zamianę miejsc zabawek i zgadywanie.
- zapałkowe wzory, zabawa nie wymagająca większego przygotowania, można ją bardzo szybko zrobić. Pamiętajcie jednak aby odbywała się pod nadzorem kogoś dorosłego. Świetnie wpływa na motorykę małą, rozwija sprawność rąk i paluszków, ćwiczy logiczne myślenie, wyobraźnię i spostrzegawczość dziecka (przykłady znajdują się w grafice). Dziecko stara się odwzorować za pomocą zapałek dany wzór.
- przesyłamy link do bajki, która może w jakiś sposób ułatwić dzieciom zrozumienie odmiennej sytuacji, w której znalazła się Rodzina - 
http://przedszkole1.waw.pl/files/283/zostan-w-domu-dla-dzieci.pdf?fbclid=IwAR3lmY-Gl2YHb1jayys3tSO5A7_9U7jWxCca_rTHPONk8MG-UWHkehtuwv4

Balonikowe aktywności: 24.03 (wtorek):
- odrysowywanie cieni - zabawa motoryczna dla dzieci, czy to słońce, czy światło z lampki każdy punkt świetlny sprawia, że nasze ukochane zabawki rzucają cień. A gdyby tak z odrysowanych cieni naszych ulubionych zabawek stworzyć wspólnie z dzieckiem rysunek? przykłady w galerii
- budowanie z klocków - należy do ulubionych zabaw całej rodziny. Proste konstrukcje, wysokie wieże, fosy, w tej zabawie ogranicza nas tylk wyobraźnia. Ponadczasowe klocki dzięki ogromnej różnorodności są nieustającym źdródłem inspiracji do zabawy zapewniając wszechstronny rozwój dziecka. Zabawa klockami ćwiczy emocje, stymuluje wyobraźnię, rozwija logiczne i przestrzenne myślenie dziecka, jest dobrym treningiem na koncentrację uwagi. hm.... czy można z klocków zbudować wiosenny kwiat?
- zagraj i połącz ze sobą dwa takie same przedmioty -
 
https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/zabawa-w-pary-2

Balonikowe aktywności:
23.03 (poniedziałek):
- zabawa "logopedyczny labirynt": na stole, czy na podłodze wykonujemy z masy plastycznej, kredek, sznurków itp. labirynt (przykład w galerii). Teraz potrzebujesz tylko kuleczki z gazety i słomki - dopasuj oddech tak, by kuleczka nie wypadła poza labirynt. POWODZENIA!
- w miesiącu marcu, uczymy się piosenki "Pobudka z ogródka" - pamiętacie? Poćwiczcie śpiew, możecie też jej nauczyć swoich najbliższych - https://www.youtube.com/watch?v=uvMa8ihLKco
-
 ciekawe czy umiecie wystawić górne ząbki jak królik? lub udawać strzelający popkorn? spróbujcie wykonać również pozostałe czynności - galeria

20.03 - Decyzją Premiera Rządu RP przedszkole jest zamknięte do 13 kwietnia 2020 r. 

Balonikowe aktywności: 20.03 (piątek):
- dziś rozpoczęła się astronomiczna wiosna, a juz jutro 21 marca rozpocznie się kalendarzowa. Obejrzyjcie program "Domowe przedszkole" by dowiedzieć się o zwyczaju żegnania zimy i witania wiosny, oraz o pierwszych oznakach tej nowej pory roku -
https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,marzanka-zimy-kolezanka,38487
- nauka pisania liter, cyferek, czy też zwykłych wzorów geometrycznych to doskonałe zabawy angażujące każde dziecko. W trakcie takiej zabawy dziecko nie tylko utrwala znaki, litery i uczy się analizy i odtwarzania, ale również świetnie trenuje chwyt dłonią i rozwój małej motoryki. Do tej zabawy potrzebne wam będą tacka bądź blacha do ciasta, sól (może być też mąka) oraz patyczek lub palec. Jak to ma wyglądać dostępne w grafice.
- zabawcie się w tropicieli wiosny, uzyjcie karty obserwacji (galeria) czekamy na zdjęcia z oznakami wiosny, które zaobserwowaliście w otoczeniu swojego domku. 
- a na wekend zachęcamy do wykonania swojej własnej Pani Wiosny (galeria) - do zobaczenia w poniedziałek :)


Balonikowe aktywności: 19.03 (czwartek):
- wspólne gotowanie - Drodzy Rodzice, wspólne pieczenie i gotowanie to połączenie przyjemnego z pożytecznym. Zaproponujcie dzieciom wspólne zrobienie sałatki owocowej i nie przejmujcie się, jeśli mały mistrz kuchni nieco nabrudzi. Ponadto pociechy na pewno będą chciały spróbować czegoś, co same zrobiły i pomóc wam następnym razem. Smacznego!
- zabawa "Rzucanie do celu" - króta pomaga rozwijać koordynację ruchową dziecka jak również kompetencje matematyczne. Warto wybrać do niej miękkie i nieduże przedmioty np. kulki z gazet, pluszaki, piłeczki. Przed uczestnikami stawiamy wiaderko, miskę albo karton oraz ustalamy dystans z którego będziemy próbować trafić do celu. Podliczmy punkty w pamięci lub na kartce, po każdej rundzie. Gotowi? do startu START!
- spróbujcie na kartce napisać cyferką ile macie lat oraz poukładać na niej kolorowe nakrętki - galeria 
- przysyłajcie zdjęcia z Balonikowych aktywności na emaila - iwona.bernadowicz@wp.pl

Balonikowe aktywności:
 18.03 (środa):
- zadanie matematyczne - odszukajcie w domu wszystkie kredki, posegregujcie je wg kolorów, jesteśmy ciekawe jakiego koloru kredek macie najwięcej, a jakiego najmniej? a może jest ich tyle samo?
- zabawa "Przeprawa przez rzekę" - wyobraźcie sobie że przez wasz pokój przepływa rzeka rozciągająca się na podłodze. Musicie przez nia przejść skacząc po kamieniach, ale tak, aby nie wpaść do wody. Czym są kamienie? poduszkami, jaśkami lub innymi kawałkami materiału, gazet. Rozłóżcie je na podłodze tak, aby przejście po nich nie było zbyt łatwe. I po każdym prawidłowym przedostaniu się na drugi brzeg zmieniajcie ustawienie. 
- sprawdźcie się razem z rodzicami w tańcu - A ram, sam, sam, kto zatańczy go bez pomyłki? powodzenia i miłej zabawy - 
https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI


Balonikowe aktywności:
17.03 (wtorek):
- zabawa symetryczna - pozbierajcie w domu ulubione przedmioty i zabawki, ale takie które mają swoje identyczne odpowiedniki. Na środku kartki lub stołu wyznaczamy za pomocą taśmy lub sznurka granicę, rodzic układa swój wzór z jednej strony, a dziecko odwzorowuje go po drugiej stronie w symetrycznym odbiciu (przykład w galerii)
- wykonajcie eksperyment, by sprawdzić jak powstaje chmura, deszcz i tęcza - 
http://dziubdziak.pl/jak-zrobic-chmure-deszcz-i-tecze-w-domu-eksperymenty-z-przedszkolakiem/ - ze względu na bezpieczeństwo doświadczenie przeprowadzamy tylko pod opieką osoby dorosłej
- przypominamy o tak ważnej czynności jaką jest szczególnie teraz mycie rąk. Dzieciom zawsze śpieszy się do zabawy, więc często myją ręcę szybko i niedokładnie. Aby im pomóc zachęcamy do zaśpiewania piosenki podczas mycia rączek - https://www.youtube.com/watch?v=kq4NULDhx5M&fbclid=IwAR2xyZLQegY_DwWWqXR1q5We6wC__kIq6Tnk5vzup5I8PL2xZxlqZPnV3pA - którą często śpiewamy w  naszym Przedszkolu. 
- zachęcamy do obejrzenia dzisiaj spektaklu online pt. "Pchła Szachrajka" - https://www.facebook.com/events/876693056125142

Balonikowe aktywności:
16.03 (poniedziałek):
- zabawa "co pływa, co tonie?" - do miski z wodą wrzucamy różne przedmioty (np. klucz, piórki, guzik, kora drzewa, pieniążek, gąbka itp.). Sprawdzamy co będzie pływać, a co tonąć i próbujemy zgadnąć dlaczego.
- porozmawiajcie na temat marcowej pogoda (rysunki są dostępne w folderze - Balonikowe aktywności w galerii), zobaczcie jaka pogoda jest dzisiaj za oknem - można stworzyć również swój własny kalendarz pogody w którym codziennie rysujemy bądź naklejamy odpowiedni rysunek zjawiska atmosferycznego (przykład w galerii). Spróbujcie wspólnie określić jaką pogodę najbardziej lubicie. 
- dzisiaj jest dzień pandy więc proponujemy do wykonania w domku prace plastyczną związana z tym zwierzątkiem (przykłady - galeria) ciekawą propozycją jest panda wykonana za pomocą białej farby i widelca
- zachęcamy do korzystania ze strony  https://www.superkid.pl/cwiczenia-dla-przedszkolakow - gdzie znajdą Państwo wiele łamigłówek, ćwiczeń, zadań do wykonania wspólnie z dziećmi, wystarczy dobrać odpowiednie treści wybierając odpowiedni przedział wiekowy.
- przysyłajcie zdjęcia z Balonikowych aktywności na email - iwona.bernadowicz@wp.pl
 

01.03 - Szanowny Rodzicu, realizując rekomendację Ministra Edukacji Narodowej oraz Ministra Zdrowia w zakresie profilaktyki zdrowotnej w związku z pojawiającymi się przypadkami zachorowań na koronawirusa, apelujemy abyś: 1) przypomniał dziekcu o przestrzeganiu prawidłowych zasad higieny, w szczególności w zakresie częstego mycia rąk z użyciem ciepłej wody i mydła, ochrony podczas kaszlu i kichania 2) nie posyłaj przeziębionego dziecka do przedszkola 3) pamiętaj, iż jeśli nie nastąpił kontakt z osobą chorą, nie ma powodów do obaw 4) odwołał lub nie organizował wycieczek do krajów, w których wykryto ogniska koronawirusa 5) w przpadku spostrzeżenia u siebie, bądź innych osób, które powróciły z terenów występowania koronawirusa objawów grypopodobnych, bezwłocznie powiadomił najbliższą stację sanitarno-epidemiologiczną, zgłosił się do oddziału zakaźnego lub obserwacyjno-zakaźnego. 

27.02 - prosimy o przyniesienie na warsztaty kulinarne ulubione składniki dzieci na sandwiche np. ser żółty, szynka, pomidor itp. 

17.02 - Kocie psoty - Światowy dzień kota

14.02 - dzień koloru czerwonego - Walentynki dla chłopczyka i dziewczynki

10.02 - Jaką najbardziej lubimy Margherita, Hawajska, Pepperoni? - Światowy dzień pizzy

04.02 - odbędzie się bal karnawałowy pt. "Karnawał na Marsie" - zachęcamy aby dzieci w tym dniu przyszły w przebraniach

21.01 (godz. 14:00) - serdecznie zapraszamy babcie i dziadków Naszych przedszkolaków na przedstawienie z okazji ich święta

16.01 - odbędą się warsztaty kulinarne, każdy przedszkolak w tym dniu przynosi 1 banana

14.01 - wyjście grupy Pszczółek i części grupy Misiów do Filharmonii Pomorskiej na koncert pt. Noworoczny kulig. Prosimy o o przynoszenie dwóch biletów ulgowych i 7 zł

2020

  

Masz pytania? Zadzwoń: 604-151-823

Copyright © 2016-2020 www.balonik.bydgoszcz.pl

Niepubliczne Przedszkole „Balonik” Bydgoszcz ul. Białogardzka 13

Aktualności  |  O nas  |  Oferta  |  Plan dnia  |  Zgłoszenie  |  Regulamin  |  Galeria  |  Kontakt
projekt strony strony internetowe bydgoszcz